Odink-in-Zuid-Afrika.reismee.nl

Centrum Kaapstad

Door: Aart

Vrijdag 10 juli

Vandaag gingen we naar Kaapstad zelf waar we naar de compangietuinen gingen we hebben daar veel eekhoorntjes gezien en ze waren totaal niet bang. Er stonden daar veel ouden bomen en sommige hadden best wel een hele dikke stam. Een aantal bomen waren zo oud, dat ze door ijzeren palen werden ondersteund. Darna gingen we door diverse straten naar Long street een straat met gezellige winkeltjes, onderweg kwamen we nog langs een marktplein, waar een moeder met een aantal kinderen (meisjes) aan het dansen en zingen was. Een van de meisjes speelde heel goed op een jambai, Na Longstreet te hebben bezocht zijn we naar het museum ‘bo kaap’ geweest een gezellige straatje met veel gekleurde huizen. We werden geholpen door een arme man met oversteken en die wou toen wat geld hebben we hebben hem 5 rand gegeven dat is ongeveer 38 cent maar hij was niet tevreden met wat hij kreeg en bleef maar door zeuren. Het beste wat je dan kunt doen is negeren, en dat hebben wj dan maar ook gedaan. Het museum liet zien hoe kaapstad is onstaan. Kaapstad is mede door Nederlanders ontstaan, dit is ook wel te zien aan de vele straatnamen die in het Nederlands zijn, Ook in het museum zagen we veel gebruiksartikelen die vroeger ook in Nederland werden gebruikt, We konden nog een film kijken in het museum, maar daar was geen tijd meer voor, omdat wij voor de auto tot een bepaalde tijd hadden betaald. Nog even over de markt gelopen waar veel kleren worden verkocht, maar ook groente en fruit. Voor ZAR 8, 10 bananengekocht, en voor ZAR 6 een net van 20 sinasappelen. (samen iets meer dan 1 euro).

Thuis aangekomen hebben we gegeten. ‘s avonds hebben wij bezoek gehad van ds. Bijzet met zijn vrouw (Oude buren van papa in Marienberg) even lekker kletsen en toen gingen we naar bed.

Helaas kunnen wij geen foto's plaatsen, aangezien wij beperkt internet hebben.

Lisa

Leuke verhalen! En die foto's komen wel. Hebben we iets om naar uit te kijken. Toch? ;)