Odink-in-Zuid-Afrika.reismee.nl

laatste dag GGA

Door: Gert jr.

29-07-2015

vanmorgen rustig wakker geworden, het zonnetje scheen al door de gordijnen heen dus het was lekker wakker worden. Vandaag stond op het programma de verjaardag van Nonto. Vanmorgen nog lekker in de zon gezeten, om ongeveer 1 uur zouden we haar kant op gaan.. mja Afrika kennende werd het natuurlijk later.. omdat onze chauffeur die ons zou wegbrengen opeens weg was.. dus moesten we een andere chauffeur regelen, dat duurde even.. ongeveer half uurtje later waren we opweg. Eenmaal aangekomen bij Nonto hebben we de slingers die we hadden meegenomen opgehangen, daarna hebben we wat gedronken en een stukje taart gegeten. Daarna hebben we een stuk Zulu brood gegeten wat speciaal door Nonto voor ons was gebakken. We hebben haar de kadootjes gegeven en ze was er erg blij mee. Na ongeveer een uurtje zijn we weer naar huis gegaan want er moest nog worden gevoetbald. Toen we weer op GGA aankwamen waren ze al een beetje aan het oefenen, snel omkleden want de wedstrijd moest beginnen. Al snel werd duidelijk dat Ajax de beter partij was en heeft daarom de wedstrijd ook gewonnen. Maar omdat beide teams even vaak hadden gewonnen werden er strafschoppen genomen het was al bijna donker dus je raad het al.. penalties nemen in het donker.. leuke ervaring. Uiteindelijk heeft Ajax die gewonnen en waren hun de winnaar van het toernooi. Na de wedstrijd hebben we ons omgekleed om vervolgens te gaan eten bij Gogo. Na het eten snel ff de videocamara, en de foto toestel gepakt want er was een show voor ons van de Young Zulu Wariors. Het was een geweldige fantische show. Een mooi einde om onze vakantie af te sluiten. Daarna hebben we van iedereeen afscheid genomen omdat we morgen richting huis vertrekken. Nonto en haar dochter en zusje Nana en Zwah kwamen nog even langs om wat te drinken, toen hun weg waren zijn we richting ons nest vertrokken want morgen moeten we goed uitgerust wezen.