Odink-in-Zuid-Afrika.reismee.nl

Dagje Durban met Zwah

Door: Wout Odink

datum: 27-07-15

dagje Durban

We werden om half twaalf op gehaald door een grote jeep want we gingen naar Durban!!!

we werden op gehaald door Zwah Hlengha en zijn neef

We gingen eerst naar een kleine winkelcenrum genaamt Shaka Marine. Daar hebben we wat rondgelopen, en zagen we nog krokodillen. Dat was wel cool hij bleef heel goed stil zitten. Aan het eind van het winkelcentrum was het strand, daar zijn we ook nog noaar toe geweest. Een aantal mensen hadden hier hele mooie beelden gemaakt van zand. Als je een foto wilde maken, vroegen ze of je in en cirkel wat geld wilde gooien. Want we liepen namelijk over de boulevard. Als je mis gooide mocht je nog wel een keertje proberen, ja........ opnieuw weer geld in gooien, slim van hun.

Toen gingen we weer terug toen zagen we nog een Kameleon gewoon op de grond dat was best wel raar, en heel mooi. Op de heenweg zagen we al een ijssallon, en we hebben daar op de terugweg een lekker ijsje gekocht.

Daarna zijn we in de luxe jeep gestapt, om naar een zulu markt te gaan. Ik heb een neushoorn gekocht Aart een leeuw en Papa en Mama een slipper slippersleutelhanger. Gert heeft een riem gekocht, die eerst te groot was maar die meneer heeft hem op maat gemaakt. Wou toen wat exrtra geld hebben voor zijn kinderen blalbalbalba. Zwah heeft hem maar duidelijk gemaakt dat we dat niet gingen doen.

Ook heeft Gert nog een flesopener gekocht, een hele mooie.

Weer in de auto en naar een heel groot casino geweest. Zwah en zijn neef hebben nog geprobeerd dat ik ook naar binnen mocht, zij zeiden dat ik 18 was, maar ik ben te klein, dus dat ging niet. Aart mocht wel naar binnen. Volgens Aart wars het best wel druk binnen, en waren er ook veel gokkasten, kaartspellen enz. Toen de jongens in de casino waren, zijn mijn Moeder en ik wezen kijken op het terein.

Daarna zijn we ook nog naar het stadion gegaan en hebben daar rondgelopen.. Zwah had in de geprobeerd om zijn vriend te bellen, die daar werkt, maar hij nam zijn telefoon niet op. Daarom is Zwah naar binnen gegaan, en heeft gevraagd waar hij was. Later kwam die man, en Zwah vroeg hem of wij binnen mochten kijken, Hij moest dat eerst vragen. Zo gezegt zo gedaan even later kwam die aanlopen met bandjes we konden gratis naar binnen in het stadion van Durban. We hebben de kleedkamers gezien, zijn op het veld geweest, zijn bij de VIP ingang geweest, waar de president van Zuid Afrika wel eens zit. Daarna hebben wij ook nog in een lift gezeten, buiten het station wat naar boven ging. Daar had je een heel mooi uitzicht over Durban.

Toen werd het tijd om naar een winkelcentrum te gaan. Daar heeft mijn Vader een muts gekocht Aart een trui en een broek, Gert een broek en een muts . Ik heb nog een hele mooie voetbal gekocht. Ook hebben we nog voor Katie een muts gekocht voor haar baby want de muts die zij had voor haar baby was te groot.

En ja...... er moest ook nog gegeten worden, de Spur was dicht in de buurt, dus..... ja.... toen zijn we naar de Spur geweest, we moesten wel. Ik heb spare-ribbs gehad Aart heeft ook spare-ribbs gehad Gert heeft ook spare-ribbs gehad Papa heeft een t-bone gehad Mama heeft een steak gehad. Ik heb ook nog in mijn vinger gesneden. Na het eten zijn we weer naar huis gegaan. Zwah heeft nog een bak koffie gedronken.

Einde

p.s. We moeten donderdag weer vliegen :(

Corry sturrus.

Bedankt voor jullie verhalen, een goede terugvlucht en tot ziens in Heemse. Gr. Corry.

Didy

Mooi verhalen, ik heb ze met plezier gelezen. Jammer dat het al weer afgelopen is. Een goede reis terug.